Selecteaza masina

Cautare rapida

  • Aerul conditionat in masina si rolul compresorului de clima DENSO-AC-Compresor.jpg

Aerul conditionat in masina si rolul compresorului de clima

Aerul conditionat in masina nu mai reprezinta un lux, el a devenit o necesitate in zilele noastre, confortul soferilor si al pasagerilor fiind in mare masura influentat de temperatura din interior. Din acest motiv, sistemul de aer conditionat a vehiculelor este inclus in dotarea standard de catre cei mai multi producatori auto.

Rolul acestuia este de a mentine temperatura si umiditatea aerului din habitaclu la un nivel optim, undeva intre 20-22 °C.

In general, componentele sistemului de climatizare la autoturisme sunt cam aceleasi, poate doar cu mici diferente: compresor, condensator, dezumidificator, senzor de presiune, supapa de expansiune,  ventilator habitaclu, etc.

Toate aceste sisteme opereaza cu agent frigorific, care din stare lichida este transformat in stare gazoasa. Absorbind in cadrul acestui proces o cantitate mare de caldura,  sistemul raceste, dezabureste si dezumidifica interiorul masinii.

Procesul de schimbare a starii agentului refrigerant din lichid in gaz este realizat de catre compresor prin cresterea presiunii pana la nivelul la care se realizeaza transformarea.

Compresorul  este asadar una dintre componentele cele mai importante  ale sistemului de aer condiționat ale unui vehicul. El este responsabil pentru presurizarea sistemului AC si circularea agentului frigorific. Pentru ca porneste si se opreste intr-un ciclu continuu ori de cate ori este pornit aerul conditionat, compresorul este supus in timp uzurii.

De regula, atunci cand un compresor este uzat sau sistemul de aer conditionat nu mai functioneaza, apar cateva  semne de avertizare:

1. Temperatura in habitaclu este mai mare decat cea obisnuita chiar daca  valoarea setata este aceeasi.

Un compresor defect nu mai poate regla in mod corespunzator fluxul de agent frigorific in sistemul AC. Un alt motiv poate fi scaderea presiunii freonului sau scaderea nivelului acestuia, rezolvarea acestei probleme fiind reumplerea instalatiei macar o data la 2 ani intr-un service specializat.

2. Se aud zgomote puternice atunci cand pornesti aerul conditionat

Piesele componente vechi cum sunt supapa de expansiune, compresorul, evaporatorul sau furtunurile pot cauza infundarea sistemului, ceea ce duce la suprapresiune in compresor si in instalatie. Frecarea mecanica in interiorul compresorului produce respectivele zgomote.

Cateva sfaturi utile:

  • - Verifica regulat  instalatia de climatizare, mimim 1 data pe an,  pentru a identifica o serie de defecte sau disfunctionalitati inainte ca acestea sa devina grave.
  • - Schimba filtrele de habitaclu la 15-20.000 de km si igienizeaza instalatia de aer conditionat pentru a omora bacteriile si a neutraliza mirosurile neplacute
  • - Porneste aerul conditionat macar 1 data pe saptamana chiar si pe timp de iarna daca nu vrei sa-ti cedeze compresorul. Garniturile si componentele acestuia necesita lubrifiere ori nefunctionarea acestuia pentru perioade lungi si mai ales la temperaturi extreme poate duce la deteriorarea lui.
  • - Cel mai rapid mod de a dezaburi geamurile pe timpul iernii este pornirea climei

In cazul in care ai nevoie de un compresor nou, iti recomandam sa alegi unul de calitate cum sunt HELLA sau DENSO (click AICI). Lasa-ne un mesaj cu seria de sasiu a masinii tale si ne ocupam noi de identificare SOLICITA OFERTA 

Pretul unui compresor de clima este destul de mare asa ca sfatul nostru este sa optezi pentru un produs nou, cu garantie, pentru a evita alte costuri suplimentare.

 

Echipa AHL AUTO

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Abonare newsletter

Am citit si sunt de acord cu Termeni si conditii ahlauto.ro