Cautare rapida

  • Ambreiajul "patineaza" sau "bate" volanta? Ce te faci cand kit-ul de ambreiaj cedeaza? reparatie set ambreiaj.jpg
  • Ambreiajul "patineaza" sau "bate" volanta? Ce te faci cand kit-ul de ambreiaj cedeaza? ambreiaj_volanta_ahlauto.png
  • Ambreiajul "patineaza" sau "bate" volanta? Ce te faci cand kit-ul de ambreiaj cedeaza? kit ambreiaj cu volanta.jpg

Ambreiajul "patineaza" sau "bate" volanta? Ce faci cand sistemul de ambreiaj cedeaza?

Sistemul care face posibila transmiterea cuplului motor la roata, se numeste ambreaj. Piesele care alcatuiesc ambreiajul se afla intre motor si cutia de viteze, care prin diferentiale si planetare transmite miscarea de rotatia la roata.

La masinile cu transmisie manuala sistemele de ambreiaj sunt foarte asemanatoare, componentele fiind actionate direct de catre sofer prin pedala de ambreiaj.

Hai sa vedem din ce este compus un kit complet de ambreiaj !

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, volanta, discul de ambreiaj, rulmentul si placa de presiune.

Volanta: este cea care amortizeaza vibratiile de la motor. La motoarele mai moderne aceasta are masa dubla, la motoarele mai vechi in special intalnim volanta cu masa simpla. Daca volanta cu masa simpla se strica foarte rar si doar cand se circula cu un disc de ambreiaj foarte uzat, volanta cu masa dubla este recomandat sa fie schimbata la fiecare 150.000 de km. Fiind conectata direct de vibrochenul motorului, o volanta uzata sau defecta produce vibratii puternice, batai la relanti deoarece sistemul de amortizare din interior se uzeaza.

Volanta cu masa dubla este practic o volanta compusa din doua volante simple care au intre ele multe arcuri care sa atenueze vibratiile emise de motor, vibratii daunatoare intregului sistem de transmisie.

Simptomele unei volante stricate sunt in primul rand zgomotul. Daca auzi pocanituri atunci cand pornesti masina inseamna ca auzi cum "bate" volanta. Calca ambreiajul si daca nu se mai aude sunetul inseamna ca ai o problema cu volanta masinii.

Vibratiile pe care le simtiti in podeua masinii. Daca arcurile din volanta nu mai atenueaza vibratiile motorului este semn clar ca volanta nu functioneaza corect si  cel mai probabil va trebui schimbata.

Costurile de inlocuirea a unei volante cu masa dubla nu sunt deloc mici, atat pe partea de achizitie a piesei propriu-zise preturile incepand de la 800-900 ron si putand merge pana la 2000-3000 ron in cazul masinilor mai noi, cat si pe partea de montaj deoarece schimbarea ambreiajului se poate face doar dupa demontarea cutiei de viteze ceea ce presupune costuri mai mari si la manopera.

Amanarea schimbarii ei insa poate duce la ruperea vibrochenului si la probleme si mai mari apoi la motor. O volanta defecta se poate bloca si arcurile din interior pot sparge cutia de viteze.

Sfatul nostru este ca mai bine lasi masina in parcare pana ce ai suficienti bani sa o repari decat sa ii provoci daune si mai mari.

Daca te gandesti sa schimbi volanta cu masa dubla cu una cu masa simpla se poate prin montarea unui kit de conversie. Trebuie insa sa fii dispus sa suporti mai multe vibratii in timpul mersului. In acest fel sunt sanse sa cresti fiabilitatea masinii si sa scazi cheltuielile cu reparatiile.

Discul de ambreaj: se afla montat intre volanta si placa de presiune si are in acelasi timp mijlocul (butucul) pe axul de la cutia de viteze. In acest mod transmite puterea de la volanta la cutia de viteze. Cand apasam ambreajul actionam rulmentul de presiune, care apasa arcurile placii de presiune si astfel suprafata de frictiune a placii de presiune se departeaza de discul de ambreaj, ducuplandu-l de la turatia motorului.

Placa de presiune: este prinsa de volanta masinii si se invarte o data cu ea. Are rolul de a depresa discul de ambreaj de pe volanta.

Rulmentul de presiune: simplu sau hidraulic apasa pe discurile lamelare ale placii de presiune. Rulmentul este componenta din sistemul de ambreaj care se afla cel mai aproape de cutia de viteze, fiind lipit de placa de presiune. Aceasta componenta este necesar sa fie rulment deoarece placa de presiune pe care o apasa se invarte o data cu motorul si rulmentul pe langa ca se invarte on paralel o poate si apasa.

Cablul de ambreaj: este actionat de pedala de ambreaj pentru a pune in miscare rulmentul de presiune, rulmentul pune presiune asupra placii de ambreiaj, care desprinde/decupleaza discul de ambreaj de pe placa si volanta. Cablul de ambreaj de obicei se poate regla pentru a prinde ambreajul mai jos sau mai sus. Defectiunile cele mai uzulae la cablul de ambreaj sunt ruperea si blocarea acestuia.

 

Cum iti protejezi ambreiajul?

Pentru a prelungi cat mai mult durata de viata si implicit functionarea optima a tuturor componentelor kit-ului de ambreiaj, specialistii din domeniul auto ne dau cateva sfaturi:

- Nu elibera brusc pedala de ambreiaj pentru ca materialul de frictiune de pe disc se incinge si altfel se uzeaza mai rapid.

- Nu “sta” cu piciorul pe pedala de ambreiaj cand astepti la semafor sau esti blocat in trafic, rulmentul de presiune este solicitat suplimentar si se strica

- Apasa complet pana in podea pedala de ambreaj atunci cand schimbi ca sa nu fortezi discul si placa de ambreaj. Discul se poate deforma si apar problemele.

- Nu trece brusc dintr-o viteza superioara intr-una inferioara pentru ca primul afectat este ambreiajul

- Nu depasi greutatea maxima admisa atunci cand incarci masina si ai grija atunci cand tractezi o alta masina sau o remorca incarcata.

Niciun ambreiaj nu va tine o vesnicie…asta e clar. Discul de ambreiaj se uzeaza odata cu parcurgerea kilometrilor iar condusul in oras cu opriri si porniri dese, cu schimbari de viteza nu fac decat sa ii grabeasca deteriorarea.

Producatorii consacrati de ambreiaje cum sunt LUK, SACHS sau VALEO recomanda ca schimbarea sa se faca impreuna la toate piesele care compun sistemul de ambreiaj. Din acest motiv exista pe piata si kit-uri complete de ambreiaj, gata configurare pe marci si modele de masini. In cele mai multe cazuri pretul unui astfel de kit este mult mai mic decat daca ai schimba pe rand fiecare piesa. Eviti astfel si riscul ca o piesa veche sa le strice pe cele noi montate.

Daca esti deja in cautarea unui kit de ambreiaj pentru masina ta, trimite-ne un mesaj cu seria de sasiu a masinii tale (punctul E din talon) si te ajutam cu cele mai bune oferte: SOLICITA ACUM OFERTA!

Toate piesele sunt noi, originale de la producatori si beneficiezi de 2 ani garantie !

 

 

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Abonare newsletter

Am citit si sunt de acord cu Termeni si conditii ahlauto.ro