Selecteaza masina

Cautare rapida

  • Termostatul si pompa de apa. Cum influenteaza acestea sistemul de racire a motorului ? Sistem racire motor2.jpg

Influenta termostatului si a pompei de apa asupra sistemului de racire al motorului

Cum influenteaza termostatul si pompa de apa sistemul de racire al motorului. 

Temperatura la care motorul masinii tale functioneaza in parametri normali iar consumul de combustibil si performantele lui sunt maxime este de aproximativ 85 – 90 °C.

Sistemul de racire al motorului este cel care iti ajuta masina sa ajunga in cel mai scurt timp la aceasta temperatura dar sa o si mentina constanta pe toata durata functionarii motorului. 

Datorita racirii uniforme a motorului si a incalzirii mai rapide la pornire, cele mai multe dintre modelele noi de masini au un sistem de racire a motoarelor bazate pe racirea cu lichid, probabil este si cazul tau.

Principalele piese care contribuie la transportul caldurii cu ajutorul antigelului sunt pompa de apa, termostatul si conductele de curgere in timp ce dispersia caldurii se realizeaza prin intermediul radiatorului de racire motor asistat de un ventilator electric.

Din schema de mai jos vei intelege exact care sunt si cum sunt pozitionate toate componentele care alcatuiesc sistemul de racire:

A. Radiator incalzire habitaclu

B. Pompa de apa

C. Ventilator

D. Rezervor lichid racire

E. Radiator racire motor

F. Termostat

G. Furtune /conducte

sistem de racire motor, termostat, pompa de apa,

Ca si principiu de functionare, atunci cand pornesti motorul, pompa de apa pune in miscare lichidul de racire care circula in circuitul format intre blocul motor si radiatorul de incalzire al habitaclului /interiorul masinii. Cand motorul a atins temperatura nominala de functionare (85 – 90 °C), termostatul se deschide si ii permite lichidului sa treaca prin radiatorul unde se disperseaza caldura. Fluxul de aer ce trece prin radiator poate fi natural, datorita miscarii masinii, sau fortat, cu ajutorul ventilatorului electric. Temperatura lichidului scade in radiator datorita schimbului de caldura cu mediul. Dupa racire, lichidul este reintrodus in motor, cu ajutorul pompei de apa.

termostat

Termostatul este probabil cel mai important element din sistemul de racire. O piesa mica, dar foarte complexa, aceasta este o supapa cu actiune dubla, care deschide si inchide circulatia lichidului prin radiator. Cand motorul este rece, pana cand atinge temperatura optima de functionare, acest termostat va fi in pozitia inchis si va face ca lichidul sa ocoleaza radiatorul si sa circule doar in motor. Cand temperatura creste, acesta inchide o valva si o deschide pe cea care face ca lichidul sa o ia pe conducta care duce la radiator.

Avand in vedere ca prin termostat circula in permanenta lichid, dupa o folosire indelungata sau daca folosesti antigel degradat /de proasta calitate, acest termostat se poate coroda si se poate bloca.

Daca ai ghinionul ca acesta sa se blocheze in pozitia inchis, motorul masinii tale va suferi cu siguranta defecte majore deoarece temperatura crescuta peste limita duce la topirea unor componente si la fierberea lichidului de racire. Norocul este ca exista un indicator la bord care te va avertiza atunci cand temperature creste. Opreste imediat masina si verifica ce se intampla, inainte ca daunele sa fie prea mari. Daca e stricat inlocuieste-l imediat, pretul unuia nou, de calitate, incepe de la 30 de lei, in functie de masina. AICI ai la indemana oferte de la mai multi producatori.

Pentru ca antigelul sa fie permanent in miscare in interiorul sistemului este nevoie de o forta mecanica. Aici intra in schema POMPA DE APA.  

pompa de apa

Intr-o carcasa sunt montante un rotor cu palete si o rola de antrenare. Aceasta este angrenata de catre cureaua dintata / trapezoidala cum mai este numita si se invarte in permanenta, atata timp cat motorul merge. 

Unele pompe de apa au rotoare din plastic, iar unele substante sunt corozive dupa ce raman fara aditivi. Aceste piese din plastic se pot uza si nu-si mai fac treaba in parametri.

Principalele semne de uzura ale pompei de apa sunt fie sunetele ciudate, fie scurgerile şi pierderile de lichid. Cea mai grava problema care poate aparea este supraincalzirea. Daca pompa de apa este defecta, lichidul nu va putea sa treaca prin intregul sistem, iar motorul se va supraincalzi.

Sfatul nostru este ca atunci cand martorul din bord care indica cresterea temperaturii s-a aprins sa apelezi urgent la un mecanic sau la un service auto.

Daca verdictul este ca ai nevoie de una noua, nu te impacienta. Avem oferte pentru orice buzunar, preturile incep de la 60 de lei. Iti poti comanda singur una in functie de tipul de masina intrand in sectiunea specifica sau ne poti lasa un mesaj si revenim noi o oferta.

Drumuri bune!

 

 

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Abonare newsletter

Am citit si sunt de acord cu Termeni si conditii ahlauto.ro