Selecteaza masina

Cautare rapida

  • SCÂRȚÂITULUI FRÂNELOR – cauzele reale și cum se pot remedia  ATE-products-1.jpg
  • SCÂRȚÂITULUI FRÂNELOR – cauzele reale și cum se pot remedia  DISCURI_PLACUTE_ATE_TRW_AHLAUTO.jpg

SCÂRȚÂITULUI FRÂNELOR – cauzele reale și cum se pot remedia

Scârțâitul este o problemă des întâlnită care enervează șoferii, creează riduri pe frunțile mecanicilor și este una dintre cauzele frecvente ale reclamațiilor în cazul plăcuțelor de frână. De ce apare scârțâitul? Cum de unele branduri au mai multe probleme cu asta decât altele? Cum poţi preveni apariția acestora? În rândurile de mai jos vom încerca să îţi răspundem la aceste întrebări.

De ce apare scârțâitul și care sunt cauzele acestuia?

Frânarea nu este altceva decât frecarea a două suprafețe – de obicei între plăcuțele de frâne și discurile de frână. Pentru că ambele suprafețe de frecare sunt dure, având o aderență diferită (ceea ce definește coeficientul de frecare), se creează în mod natural vibrații. Acestea variază în funcție de tipul suprafețelor, în funcție de compoziția plăcuțelor. În cazul discurilor de frână diferențele sunt minime. La acest aspect se adaugă însă trepidarea discurilor care mișcă plăcuțele în etrierul de frână. Aceste vibrații se extind apoi în întregul sistem de frânare, pot intra în rezonanță cu alte părți ale șasiului, iar în anumite condiții și la anumite frecvențe percepem aceste vibrații ca un sunet neplăcut – acel scârțâit familiar. Cam atât din teoria generală despre scârțâirea frânelor care stă cu adevărat în spatele acestei probleme ….

În continuare vom analiza două cauze de bază ale apariției scârțâitului și modul de eliminare a cauzei principale.

 

Cauza nr. 1 a scârțâitului – compoziția plăcuțelor de frână și coeficientul de frecare

De ce unele plăcuțe scârțâie, iar altele nu? Mașinile sport și cele de curse scârțâie la frânare. Acest lucru a fost observat de oricine care a stat în apropierea unei mașini de curse în timpul frânării. Oare au frâne de calitate slabă? Greu de crezut. Dimpotrivă, utilizează cele mai bune piese pe care producătorii sunt capabili să le furnizeze. În plus, nu sunt legați nici de regulamentele de omologare și se pot concentra pe ceea ce contează cel mai mult – crearea unor plăcuțe de frână cu un efect de frânare cât mai eficient și, prin urmare, cu un coeficient foarte ridicat de frecare. Același lucru poate fi observat la majoritatea mașinilor supersport.

Paradoxul frânării – producătorul de calitate are mai multe probleme decât producătorul mai slab. Toți producătorii buni de plăcuțe de frână sport, originale, dar și cei de plăcuțe aftermarket au în unele cazuri probleme cu scârțâitul. Pur și simplu, este vorba de o realitate tehnică. Să produci plăcuțe pentru producția primară pentru BMV divizia M și plăcuțe pentru Škoda Fabia sunt două lucruri cu totul diferite Dezvoltarea și producerea unor plăcuțe cu adevărat performante, care să nu fie zgomotoase și în același timp să aibă o durată de viață rezonabilă, este o chestiune foarte greu de atins și reușesc doar cei mai buni. De aceea, numai 4 firme în Europa furnizează produse pentru producția primară.

Cauza scârțâitului nr. 2 – starea sistemului de frânare

 Scârțâitul este provocat de cele mai multe ori de starea pieselor conexe sistemului de frânare. Din descrierea de mai sus a semnificației coeficientului de frecare este clar că toți producătorii se confruntă cu scârțâitul și nu există plăcuțe de calitate care după înlocuire să nu aibă probleme ocazionale legate de zgomot. În ciuda eforturilor, producătorii nu vor fi capabili să prevină apariția acestuia în condiții reale la toate autovehiculele. De ce? Pentru că pot influența numai componența materialului de frecare al plăcuței și structura acesteia. Dar nu și întreținerea sistemului de frânare. Pentru că mai importantă decât compoziția plăcuței este starea sistemului de frânare și a componentelor acestuia.

Concluzie

 Scârțâitul și zgomotul frânelor sunt adesea atribuite în mod eronat producătorilor de plăcuțe pe baza experienței subiective cu un anumit model. Scârțâitul este strâns legat de marca frânelor și mai ales de o anumită compoziție (și de coeficientul de frecare al acesteia), dar în primul rând își are originea în starea precară a sistemului de frânare și în faptul că nu au fost înlocuite accesoriile sistemului de frânare, iar etrierul de frână sau suportul acestuia nu au fost întreținute în mod corespunzător.

 Argumentul de tip: "Când am montat marca A, a apărut scârțâitul, iar când am montat marca B a dispărut", poate fi adevărat dar este posibil ca la a doua înlocuire a plăcuțelor să fi fost aleasă o marcă în cazul căreia producătorul a ales o compoziție cu un coeficient mai scăzut de frecare, prin urmare, plăcuțele au fost mai puțin zgomotoase, efectul de frânare fiind însă mai scăzut. Astfel, în mod eronat se subliniază calitatea slabă a acestora, chiar dacă opusul este adevărat. Din punct de vedere comercial, din păcate, este valabil faptul că plăcuțele de frână de o calitate și o performanță mai ridicată necesită o întreținere mai bună.

Dacă vrei calitate şi siguranţă atunci cand schimbi plăcutele de frână îţi recomndăm produsele marca ATE sau TRW, branduri cu tradiţie în domeniu şi preţuri foarte competitive raportate la calitate. Selectează marca şi modelul de maşină şi comandă direct AICI.

Ai nevoie de plăcuţe sau discuri de frână noi şi nu ştii care ţi se potrivesc? Lasa-ne un mesaj AICI si revenim cu cele mai bune oferte !

www.ahlauto.ro 

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Abonare newsletter

Am citit si sunt de acord cu Termeni si conditii ahlauto.ro